La Fundació CEO del Maresme és una entitat social sense afany de lucre compromesa amb la bona gestió i la transparència de la seva activitat. Per aquest motiu, i per donar compliment a la ordre JUS/152/2018 de 12 de setembre i en vigor el 8 d’octubre, que estableix el nivell de les fundacions i de les associacions declarades d’entitat pública als instruments de transparència, establerts per la Llei 21/2014, del 29 de desembre, del protectorat de les fundacions i de verificació de l’activitat de les associacions declarades d’utilitat pública, posem a la vostra disposició la següent informació.

A continuació detallem la principal normativa específica que és d’aplicació a la Fundació CEO del Maresme:

Normativa específica com a  Fundació CEO del Maresme

Normativa específica com a CET:

  • Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense ànim de lucre i dels incentius fiscals al mecenatge.
  • Llei 7/2012, de 15 de juny, de modificació del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
  • Llei 4/2008, de 24 d’abril del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
  • Decret 125/2010 de 14 de setembre de modificació del Pla de Comptabilitat de les fundacions i les associacions subjectes a la legislació de la Generalitat de Catalunya.
  • Decret 259/2008, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Pla de comptabilitat de les fundacions i les associacions subjectes a la legislació de la Generalitat de Catalunya.
  • Llei 21/2014, de 29 de desembre, del protectorat de les fundacions i de verificació de l’activitat de les associacions declarades d’utilitat pública.
  • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon
    govern.

A més a més de la normativa específica detallada, li és d’aplicació tota la normativa general estatal, autonòmica i local com a entitat jurídica.

  • El CEO del Maresme és el centre especial de treball (CET) de la Fundació El Maresme, una empresa de treball protegit d’economia social que dona ocupació a més de 220 persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca del Maresme. D’acord amb els Estatuts vigents, aquestes són les seves activitats:
    • Jardineria
    • Neteja
    • Manipulats
    • Recollida de Residus
    • Destrucció documentació confidencial
    • Restauració
    • Aula Apícola
    • Lloguer de vaixelles reutilitzables
    • Enclavaments laborals
  • La Junta de Patronat és el màxim òrgan de govern de la Fundació CEO del Maresme. Administra i representa d’acord amb la Llei i els Estatuts, i assumeix totes les facultats i funcions necessàries per a la consecució dels fins fundacionals. S’encarrega de traçar l’estratègia de la Fundació i fer seguiment de la seva implantació. Alhora, té com a responsabilitat fer un seguiment dels comptes anuals i de les activitats que es porten a terme. D’acord amb l’article 17 dels estatuts, té caràcter col·legiat, està integrat per a persones físiques o jurídiques i constituït per un mínim de 5 i un màxim de 14 membres que ostentin el càrrec de patró/patrona en la Fundació Privada del Maresme Pro Persones amb Disminució Psíquica, exceptuant les persones representants de les Administracions Públiques.
  • COMITÈS: són Grups de treball organitzats amb una missió concreta i que es reuneixen periòdicament:
  • Junta de PATRONAT
  • Objectiu: Traçar l’estratègia de la Fundació CEO del Maresme i fer seguiment de la seva implantació. Aprovar i fer seguiment dels pressupostos, comptes anuals, objectius anuals i de les activitats que es porten a terme a l’entitat.
  • Periodicitat: Mensual.
  • Relació nominal: Miquel Montané, Maite Vila, Pepi Rosich, Esther Limón, Francesc Xavier Miret, Maria José Martínez, Gabi López, Rocío Martín, Ramon Puig, i Neus Ponsetí.
  • Equip de GESTIÓ AGRUPACIÓ LABORAL
  • Objectiu:  Establir i fer seguiment de les principals línies d’actuació del CET.
  • Periodicitat: Quinzenal
  • Relació nominal: Ricard Vila, Enric Massaguer, Adriana Barbaria, Rosario Molinero, Raul Torres, Silvia Terron, Susana Pareja, Jose Maria Magro, Idoia Ruiz, Marc Oriol, Gemma Pallarès.
  • Comitè de RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA
  • Objectiu: Vetllar per tal que la missió de l’entitat s’assoleixi amb criteris socialment ètics i compromesos amb la societat.
  • Periodicitat: Trimestral
  • Relació nominal: Albert Vidal, Raquel Roman, Rosario Molinero, Sigrid Brau,  Ana Calle, Dolors Cuevas, Carlos Gonzalez.
  • Comitè de SEGURETAT I SALUT
  • Objectiu: Vetllar pel compliment de la normativa en matèria de seguretat laboral i aplicar les mesures preventives adequades per assolir l’objectiu de zero risc.
  • Periodicitat: Trimestral
  • Relació nominal: Carme Martí, Marc Abril, Pere Romano, Marta Ruiz, Jordi Carbonell i Mikel Font.
  • Comitè d’ IGUALTAT
  • Objectiu: Vetllar per evitar processos o actituds que afavoreixin la desigualtat de gènere.
  • Periodicitat: Quadrimestral.
  • Relació nominal: Carme Martí i Raquel Román. 
  • Comitè d’EMPRESA CEO
    Objectiu: representar el conjunt de persones treballadores, vetllar pel compliment de la legislació laboral, acords o convenis col·lectius aplicables, etc., informar i assessorar sobre els seus drets i deures, i participar en la negociació o d’acords de convenis col·lectius.
    Periodicitat: Bimensual
    Relació nominal:  Antonio de la Cruz, David Ponce, Albert Francesch, Israel familiar, Aurea Curado, Miguel Angel Jiménez, Manuel Martin, Miguel Cervantes, Héctor Rivas, Antoni Camarena, Joan Ramon Gispert, Laura Vives, Francisca Garrido.
    Grup de Drets:  format per treballadors/es amb discapacitat amb l’objectiu de conèixer i adquirir eines per a la defensa dels seus drets.
    Periodicitat:  reunions periòdiques dinamitzades per professionals es pretén apoderar a les persones i generar visibilitat i consciència col·lectiva a través d’actuacions a l’entorn.
    Relació nominals: Míriam Comas, el Marc Canals, l’Anna Gutiérrez, l’Ana Mª Rubio, la Judith Vilar i la Mª Rosa Izaguirre.
  1. Concursos, contractes i subvencions
  1. Fins i finalitat
  1. La defensa dels drets i la dignitat de les persones amb discapacitat intel·lectual. Vetllar per la seva atenció integral i el seu benestar amb acompanyament permanent al llarg de la seva vida.
  2. Crear i gestionar tota mena de recursos, tallers i centres assistencials que garanteixin la socialització de les persones ateses, oferint-los serveis educatius, socials, culturals, esportius, lúdics, laborals i residencials.
  3. La promoció i foment de treball perquè les persones assistides puguin integrar-se a la societat i desenvolupar al màxim les seves capacitats. Afavorir l’intercanvi de coneixements per millorar les activitats o programes d’intervenció o de suport.
  4. Col·laborar amb entitats d’iniciativa social i mantenir les relacions necessàries amb els organismes nacionals o estrangers que tinguin una finalitat anàloga. Treballar el tema de la cooperació i solidaritat internacional amb l’objectiu d’ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitats d’altres països.
  5. Sensibilitzar i desvetllar la consciencia pública i el suport oficial i privat per tal d’assolir els objectius fundacionals i la seva viabilitat econòmica.
  6. Vetllar pel reconeixement professional dels treballadors de l’àmbit social. Organitzar jornades, conferències, sessions de treballs i cursos de divulgació. Investigar, editar i divulgar projectes, estudis i metodologies. Fer de la innovació un instrument de millora de l’acció social.
  1. Memòria anual
  1. Inscripció de grup d’interès – identificador
  1. Codi de bon govern i bones pràctiques de gestió
  • El nostre Codi Ètic
    La finalitat del codi ètic és fixar els valors i el comportament que han de regular les accions de la institució i de totes les persones treballadores que conformen el CET. Pretenem que els nostres grups d’interès, els usuaris, les seves famílies, els professionals que treballen a l’entitat, els clients i proveïdors, els voluntaris i la comunitat que ens envolta, percebin tots ells una manera de fer basada en els valors que entre tots hem decidit que esdevinguin les virtuts de la Fundació CEO del Maresme. Els equips professionals, doncs, han de fer l’esforç de fer seus tots aquests principis i aplicar-los a la seva conducta diària i professional.
  • La nostra Responsabilitat Social Corporativa
    Des de la Fundació CEO del Maresme estem fent un esforç conjunt per transformar el nostre model de competitivitat cap a una economia més innovadora, responsable, sostenible i compromesa amb tots els nostres grups d’interès. La nostra missió l’hem d’assolir de manera socialment responsable. El QUÈ és important, però el COM també. L’entitat té definida una política d’RSC i s’ha configurat un comitè específic que vetlla per tal que la missió s’assoleixi amb criteris socialment ètics i compromesos amb la societat.
  • Política de Formació
    La política de formació és un reflex de la missió, valors i objectius que tenim a la FundacióCEO del Maresme. És un model propi de foment i gestió de la formació, adaptat, flexible i obert a tothom, assegurant la participació de totes aquelles persones treballadores interessades en el seu desenvolupament professional.
    Bianualment s’elabora un pla de formació que permet el desenvolupament de les competències professionals i les actituds necessàries amb la finalitat de gestionar eficaçment els reptes que cada lloc de treball comporta i proporcionar a cada treballador una major satisfacció en la realització del seu treball.
    Des de l’entitat s’aporta temps i/o recursos econòmics. Hi ha un equip format per la Direcció Tècnica, Direcció de RR.HH i el Cap del servei per valorar la formació en funció de diferents criteris.
  • La política de Promoció Interna
    Des de la Fundació CEO del Maresme entenem que la millora contínua comença per ocupar-nos de les persones que ja formen part de la nostra entitat. L’entitat prioritza la promoció interna davant l’oferta d’una nova plaça o nou lloc de treball.
  • El pla d’Igualtat
    L’Entitat disposa d’una política d’igualtat implementada mitjançant el “Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes”.
    Amb aquest pla d’acció es té com a objectiu principal vetllar perquè no hi hagi desigualtats dins l’entitat per raó de sexe. Es planifiquen accions per prevenir futures desigualtats i assegurar l’aplicació del principi d’igualtat d’oportunitats en tots els processos de l’empresa.
    Documents relacionats: “Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes” i “Mesures de prevenció i detecció dels casos d’assetjament sexual i per raó de sexe”.
  • La política de Prevenció de Riscos Laborals
    La Fundació CEO del Maresme determina el Pla de Prevenció de Riscs Laborals, que es constitueix per tal d’establir les pautes per garantir la seguretat i la salut dels treballadors en tots els aspectes relacionats amb el treball/feina.
    Els objectius que pretén assolir centre especial de treball d’acord amb aquesta política són els següents:
    – Complir amb els principis essencials indicats en el pla de prevenció i política preventiva de l’entitat.
    – Assegurar el compliment de la normativa d’aplicació
    – Reduir el nombre d’accidents respecte a anys anteriors, prenent com a meta a arribar al nivell de zero risc.
  • La política de Protecció de Dades
    D’acord el reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de dates personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglamento general de protección de datos) tot el personal i usuaris que facin ús de sistemes d’informació de l’entitat, així com totes les persones que intervinguin en qualsevol fase del tractament de dades de caràcter personal resten obligades al secret professional respecte aquestes dades. Cal tenir cura extrema pel que fa a la confidencialitat de les dades obtingudes en la nostra activitat professional.
  1. Principals línies estratègiques d’actuació:
  1. Informe de govern corporatiu
  • Avaluació emesa per l’òrgan de govern de l’Entitat sobre la forma d’elecció i el funcionament dels seus òrgans de gestió i control, la forma de relacionar-se entre ells i sobre la seva estructura: veure aquí.
  1. Adreces de correu postal, electrònic i web
  1. Canal denúncies
  1. La defensa dels drets i la dignitat de les persones amb discapacitat intel·lectual. Vetllar per la seva atenció integral i el seu benestar amb acompanyament permanent al llarg de la seva vida.
  2. Crear i gestionar tota mena de recursos, tallers i centres assistencials que garanteixin la socialització de les persones ateses, oferint-los serveis educatius, socials, culturals, esportius, lúdics, laborals i residencials.
  3. La promoció i foment de treball perquè les persones assistides puguin integrar-se a la societat i desenvolupar al màxim les seves capacitats. Afavorir l’intercanvi de coneixements per millorar les activitats o programes d’intervenció o de suport.
  4. Col·laborar amb entitats d’iniciativa social i mantenir les relacions necessàries amb els organismes nacionals o estrangers que tinguin una finalitat anàloga. Treballar el tema de la cooperació i solidaritat internacional amb l’objectiu d’ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitats d’altres països.
  5. Sensibilitzar i desvetllar la consciencia pública i el suport oficial i privat per tal d’assolir els objectius fundacionals i la seva viabilitat econòmica.
  6. Vetllar pel reconeixement professional dels treballadors de l’àmbit social. Organitzar jornades, conferències, sessions de treballs i cursos de divulgació. Investigar, editar i divulgar projectes, estudis i metodologies. Fer de la innovació un instrument de millora de l’acció social.
  • El nostre Codi Ètic
    La finalitat del codi ètic és fixar els valors i el comportament que han de regular les accions de la institució i de totes les persones treballadores que conformen el CET. Pretenem que els nostres grups d’interès, els usuaris, les seves famílies, els professionals que treballen a l’entitat, els clients i proveïdors, els voluntaris i la comunitat que ens envolta, percebin tots ells una manera de fer basada en els valors que entre tots hem decidit que esdevinguin les virtuts de la Fundació CEO del Maresme. Els equips professionals, doncs, han de fer l’esforç de fer seus tots aquests principis i aplicar-los a la seva conducta diària i professional.
  • La nostra Responsabilitat Social Corporativa
    Des de la Fundació CEO del Maresme estem fent un esforç conjunt per transformar el nostre model de competitivitat cap a una economia més innovadora, responsable, sostenible i compromesa amb tots els nostres grups d’interès. La nostra missió l’hem d’assolir de manera socialment responsable. El QUÈ és important, però el COM també. L’entitat té definida una política d’RSC i s’ha configurat un comitè específic que vetlla per tal que la missió s’assoleixi amb criteris socialment ètics i compromesos amb la societat.
  • Política de Formació
    La política de formació és un reflex de la missió, valors i objectius que tenim a la FundacióCEO del Maresme. És un model propi de foment i gestió de la formació, adaptat, flexible i obert a tothom, assegurant la participació de totes aquelles persones treballadores interessades en el seu desenvolupament professional.
    Bianualment s’elabora un pla de formació que permet el desenvolupament de les competències professionals i les actituds necessàries amb la finalitat de gestionar eficaçment els reptes que cada lloc de treball comporta i proporcionar a cada treballador una major satisfacció en la realització del seu treball.
    Des de l’entitat s’aporta temps i/o recursos econòmics. Hi ha un equip format per la Direcció Tècnica, Direcció de RR.HH i el Cap del servei per valorar la formació en funció de diferents criteris.
  • La política de Promoció Interna
    Des de la Fundació CEO del Maresme entenem que la millora contínua comença per ocupar-nos de les persones que ja formen part de la nostra entitat. L’entitat prioritza la promoció interna davant l’oferta d’una nova plaça o nou lloc de treball.
  • El pla d’Igualtat
    L’Entitat disposa d’una política d’igualtat implementada mitjançant el “Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes”.
    Amb aquest pla d’acció es té com a objectiu principal vetllar perquè no hi hagi desigualtats dins l’entitat per raó de sexe. Es planifiquen accions per prevenir futures desigualtats i assegurar l’aplicació del principi d’igualtat d’oportunitats en tots els processos de l’empresa.
    Documents relacionats: “Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes” i “Mesures de prevenció i detecció dels casos d’assetjament sexual i per raó de sexe”.
  • La política de Prevenció de Riscos Laborals
    La Fundació CEO del Maresme determina el Pla de Prevenció de Riscs Laborals, que es constitueix per tal d’establir les pautes per garantir la seguretat i la salut dels treballadors en tots els aspectes relacionats amb el treball/feina.
    Els objectius que pretén assolir centre especial de treball d’acord amb aquesta política són els següents:
    – Complir amb els principis essencials indicats en el pla de prevenció i política preventiva de l’entitat.
    – Assegurar el compliment de la normativa d’aplicació
    – Reduir el nombre d’accidents respecte a anys anteriors, prenent com a meta a arribar al nivell de zero risc.
  • La política de Protecció de Dades
    D’acord el reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de dates personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglamento general de protección de datos) tot el personal i usuaris que facin ús de sistemes d’informació de l’entitat, així com totes les persones que intervinguin en qualsevol fase del tractament de dades de caràcter personal resten obligades al secret professional respecte aquestes dades. Cal tenir cura extrema pel que fa a la confidencialitat de les dades obtingudes en la nostra activitat professional.
  • Avaluació emesa per l’òrgan de govern de l’Entitat sobre la forma d’elecció i el funcionament dels seus òrgans de gestió i control, la forma de relacionar-se entre ells i sobre la seva estructura: veure aquí.